UNIT 3 THE EUROPEAN UNION

 UNIT 3. THE EUROPEAN UNION







WEBSITE OF THE EUROPEAN UNION



  • INTRODUCTION


BRAINSTORMING: What do you know of the European Union?


  1. How many countries do the European Union have?

  2. Which country or countries were the last to join?

  3. Which country were the last to leave?

  4. Is there a common currency for the countries of the EU? Does every country have it?

  5. Do you know how the EU is governed? Do you know any EU institutions?

  6. What are the symbols of the EU?





  • TASK 1. "MAP AND HISTORY OF THE EUROPEAN UNION"

 

PAGE 1, PAGE 2

    1. Complete the political map of the EU by making a legend in colour which identify the year of entry and exit of each member country (you must use the same colour for the same year). Write the name of each country and the symbol “€” for the country whose official currency is the euro. You can use this map

    2. Draw a timeline in which you write down the most important events of the history of the EU. You can visit the official EU website. You have to write the specific date and briefly explain the events.

        • Establishment of theECSC(the European Coal and Steel Community)

        • Establishment of the “EEC(the European Economic Community)

        • Establishment of the “European Free Trade Association

        • Establishment of the CAP (the Common Agricultural Policy)

        • The EU’s customs union was born

        • ERASMUS programme starts

        • Establishment of the EU

        • The European single market starts

        • Euro coins and banknotes start to be used

        • Lisbon treaty is signed

        • United Kingdow leaves the EU







  • TASK 2. "INSTITUTIONS OF THE EUROPEAN UNION"


PAGE 3, PAGE 4

    1. Complete the following table with the political, judicial and economic institutions of the EU.







  • TASK 3. "SYMBOLS AND OBJETIVES OF THE EUROPEAN UNION"

 


  1. What is the European Union?

  2. From which year is the European flag used?

  3. What is the EU motto ? What is its meaning?

  4. When is European Day celebrated?

  5. Writte the general objectives of the EU






  • TASK 4. "I STUDY A COUNTRY OF THE EUROPEAN UNION"


  1. To do this task, your teacher will give you an EU country and you will have to look for information about it as the following example is shown:


You can present it as you want but it must be very visual to complete, between all of us, the map of the European Union. It must contain:

  • A drawing of the country

  • Area of the country in km²

  • Borders of the country

  • Numbers of inhabitants

  • Capital city

  • Currency

  • Official language

  • Political system

  • Year in which it became a member of the EU

  • Secular, confessional o theocratic state


 

Finally, you have to explain it to your colleagues


RÚBRICA línea del tiempo         RÚBRICA resto de tareas









  • TAREA 1. "EL MAPA Y LA HISTORIA DE LA UE"


    1. Completa el mapa político de la Unión Europea realizando una leyenda por colores que identifique el año de entrada de cada uno de los países miembros y la salida de éstos. (Se usa el mismo color para todos los países que compartan año). Señala el nombre del país y con el símbolo “€” los que tienen el euro como moneda oficial.

    2. Realiza una línea del tiempo donde resuma los acontecimientos más importantes de la historia de la construcción de esta nueva Europa. Puedes, para ello, acceder al portal de la UE. Debes poner la fecha concreta y explicar el acontecimiento brevemente.

        • Creación de la CECA

        • Creación de la CEE

        • Creación de la Asociación Europea de Libre Comercio

        • Creación de la PAC

        • Inicio de la unión aduanera

        • Puesta en marcha del programa ERASMUS

        • Creación de la UE

        • Puesta en marcha del mercado único

        • Comienza a usarse las monedas billetes de euro

        • Se firma el Tratado de Lisboa

        • Primera salida de un país miembro




  • TAREA 2. "LAS INSTITUCIONES DE LA UE"

     

    1. Completa la siguiente tabla con las instituciones políticas, judiciales y económicas de la UE.





  • TAREA 3. "LOS SÍMBOLOS Y OBJETIVOS DE LA UE"

 

  1. ¿A qué llamamos Unión Europea?

  2. ¿En qué año se adoptó la bandera de la UE?

  3. ¿Cuál es el lema de la UE? ¿Qué significa?

  4. ¿Qué día se celebra el Día de Europa?

  5. Señala cuáles son los objetivos generales de la UE




  • TAREA 4. "ESTUDIO UN PAÍS DE LA UNIÓN EUROPEA"

     

  1. Para realizar este trabajo se os asignará un país de la UE, y tendréis que buscar información sobre él como se muestra en este ejemplo:



La forma de presentarlo es libre, pero debe ser visual, para completar entre todos el mural de los miembros de la UE. Debe aparecer:

  • Dibujo del país elegido

  • Kilómetros cuadrados que ocupa

  • Fronteras del país

  • Número de habitantes

  • Capital

  • Moneda

  • Lengua oficial

  • Sistema político

  • Desde cuándo es miembro de la UE

  • Estado laico, confesional o teocrático


Finalmente, tendrás que explicárselo a tus compañeros.









Entradas populares de este blog

EL RELIEVE DE EUROPA Y ESPAÑA

UDI 7. ÉRASE UNA VEZ...EGIPTO

S.A. 1 EL MAPA GEOPOLÍTICO DEL MUNDO